הצעד הנכון - בית-הספר לריקודים סלוניים ולטיניים
 
התקשרו עכשיו! 052-8776659
לימוד מקצועי - יחס אישי - תוצאות מהירות
 
 

סגנונות ריקוד

סלואו - ריקוד שקט ואיטי בו בני הזוג רוקדים לקצב המוזיקה כאשר ישנם כמה סוגי צעדים בהם הגבר מוביל את בת-זוגו בריקוד זה. ישנן וריאציות רבות לסגנון הסלואו וניתן להוסיף גם אלמנטים, סיבובים ותרגילים. ניתן לרקוד את הסלואו בקצב מאוד איטי, אולם אם מקצב המוזיקה מהיר, אז הסלואו הופך להיות ריקוד מהיר גם הוא. ישנם שירי סלואו רומנטיים ואז הריקוד עצמו הוא רומנטי. מרבית הזוגות המתחתנים בוחרים שיר סלואו על מנת לבנות עליו את הסלואו לחתונה, שזו בעצם כוריאוגרפיה הנבנית בהתאמה לזוג ולשיר הנבחר על מנת ליצור את ריקוד החתונה.

צ'ה צ'ה צ'ה - ריקוד לטינו-אמריקאי פופולרי, קובני במקורו, אשר בתוכו סגנונות ריקוד שונים כממבו ורומבה. בראשיתו כונה הריקוד "טריפל ממבו" כלומר ממבו שהוסיפו לו שלושה צעדים. ב- 1948 אנריקה חורין חיבר את שני הריקודים הללו לקומפוזיציה חדשה והתוצאה היתה מוצלחת ביותר. הריקוד מתאפיין בקצב מהיר ותנועה משוחררת, ובתנועות אגן בולטות הנובעות מעבודת הרגליים ונעילת הברכיים. קצב: 28-30 תיבות לדקה (BPM). חתימה מוזיקלית: 4/4 עם דגש על הספירה הראשונה.

פסודובלה (Paso Double) - משמעותו של המונח "פסו-דובלה", היא הצעד הכפול. בעבר שימש הפסודובלה כמארש של צבאות, עד שהצרפתים לקחו אותו ועשו ממנו ריקוד. בפסודובלה אלמנטים רבים ממלחמות השוורים בספרד, כאשר תפקידו של הגבר הוא להיות המטדור ואילו האישה היא הגלימה שבה הוא משתמש אל מול השור. זהו ריקוד מלא תשוקה, אשר ברמות הגבוהות שלו נחשב לקשה מאוד לביצוע ומחייב טכניקה מדוייקת מאוד. קצב: 61-60 תיבות לדקה (BPM). חתימה מוזיקלית: 2/4 עם דגש על הספירה הראשונה.

רומבה (Rumba) - פירוש המילה הוא ריקוד אהבה, ומקורו כנראה בדרום אמריקה (יש הטוענים כי מקורו בקובה). חלק ניכר משירי הסלואו המוכרים היום הינם בקצב הרומבה. הרומבה נחשב ל"אבא" של ריקודים רבים ובניהם הצ'ה צ'ה צ'ה הידוע. הריקוד מתאפיין בחושניות ורגש רבים בכל תנועה ותנועה ואלמנטים של חיזור ואהבה המודגשים בשל המוזיקה האיטית יחסית המאפשרת המון ביטוי עצמי תוך כדי הריקוד והדגשת הסגנון האינדיווידואלי של כל רקדן ורקדן. קצב: 27-25 תיבות לדקה (BPM). חתימה מוזיקלית: 4/4 עם דגש על הספירה הרביעית.

רוקנ'רול (Jive) - הידוע בשמו המקצועי- ג'ייב (Jive). ריקוד שנוצר בשנות ה- 50 בארה"ב ונולד ממשפחת ריקודי הרוק'נרול וביניהם הבוגי ווגי, הלינדי-הופ, הטוויסט ועוד... הצעד הבסיסי מכיל שמונה צעדים ולכן הוא מהיר ביותר וצורך ומקרין אנרגיה רבה, עליצות ומשחק שובבי בין שני בני הזוג. קצב: 44-41 תיבות לדקה (BPM). חתימה מוזיקלית: 4/4 עם דגש על הספירה השנייה והרביעית.

סלסה - פירוש המילה סלסה הינו רוטב חריף- ואכן הריקוד תוסס ואנרגטי ומתובלן בתנועות חושניות וזריזות. בהיותו ריקוד רחוב במקור, משתייך הסלסה לקטגוריה הנקראת - Free Style ולכן אין בסלסה עניין של נכון או לא, או מהי הסלסה האמיתית. קיימים סוגים רבים של סלסה ובניהם הסלסה הקובנית, הקולומביאנית, הפורטוריקנית, L.A. Style, N.Y. Style, Miami Style ועוד. ההבדלים נובעים כמובן מהתרבות מהן ינקו, ובאים לידי ביטוי בעיקר בדגש מוזיקלי משתנה, בצורת האחיזה ובסוגי הצעדים.

ואלס וינאי (Vienese Waltz) - הואלס הוינאי נולד במאה ה- 15 באיטליה בשם Volta, והוא הותיק שבריקודי הנשף המודרניים. במקור היה הואלס הוינאי ריקוד כפרי נועז אשר היה מוקצה שנים רבות על ידי הכנסיה הקתולית, שאסרה עליו כמקרין פריצות. במאה ה- 19 עבר הריקוד לאוסטריה, שם כבש במהרה את חצרות המעמד הגבוה בוינה, ומאוחר יותר בפריס ובלונדון. קצב: 60 תיבות לדקה (BPM). חתימה מוזיקלית: 3/4 עם דגש על הספירה הראשונה.

קוויק סטפ (Quickstep) - ריקוד סלוני מהיר, המשלב אלמנטים של ריקודים בסגנון הג'אז (צ'רלסטון, סטפס, סווינג, וכו') בטכניקה גבוהה ומסוגננת. הקוויקסטפ דורש שימוש ברחבת ריקודים גדולה ושמירה על המרחב של כל זוג, בעיקר בגלל וריאציות המכילות צעדי רדיפה מהירים. קצב: 50 תיבות לדקה (BPM). חתימה מוזיקלית: 4/4 עם דגש חזק על הספירה הראשונה ודגש חלש על הספירה השלישית.

טנגו (Tango) - הטנגו המוכר כיום מתחלק לשני סגנונות עיקריים, הן במוזיקה והן בטכניקה, הנקראים טנגו מודרני וטנגו ארגנטינאי. מקור הטנגו בארגנטינה בסוף המאה ה- 19, והוא בעל אופי דרמטי המתאר חיזור חושני, קרבות סכינים, ואוירה מהרחוב של אותה התקופה. הטנגו הגיע לאירופה כריקוד סלוני, השתנה מבחינת המוזיקה והטכניקה, אך שמר על אופיו הדרמטי. בטנגו הסלוני הספירה היא של Slow ו-Quick, עם ברכיים כפופות מעט, כדי לשמור על גובה קבוע ולאפשר הליכה "חתולית". הריקוד שונה משאר הריקודים הסלוניים באחיזה, בטכניקה ובתנועה המשלבת התקדמות ועצירה. שימוש במוזיקה ופירוש נכון שלה ("להרגיש" את המוזיקה) חיוניים שבעתיים בטנגו.

ואלס אנגלי (English Waltz) - הואלס האיטי מכונה ואלס אנגלי היות והאנגלים האטו את הצעד של הואלס הוינאי לחצי, הוסיפו לריקוד וריאציות רבות, והדגישו את העליה והירידה בצורה מעודנת, תוך שילוב של תנועה היוצרת תחושה של גלישה וריחוף על רחבת הריקודים. הצעדים גדולים, עם דגש למטה בספירה של 1, ועליות בספירות 2 ו- 3. קצב: 30 תיבות לדקה (BPM). חתימה מוזיקלית: 3/4 עם דגש על הספירה הראשונה.

ראו גם:
שיעורי ריקוד פרטיים
מגוון שיעורים פרטיים בריקוד המיועדים לזוגות או ליחידים. תוכלו לבחור ללמוד לרקוד כל סגנון או סגנונות ריקוד. השיעורים מתקיימים עם מורים פרטיים ובהתאמה אישית.

 
 


Valid CSS3